دوره پاراموتور

قابل توجه علاقمندان به گذراندن دوره آموزش پرواز با پاراموتور ، اگر برای اولین بار هست که تمایل دارید آموزش پرواز با پاراموتور را فرا بگیرید پیشنهاد میکنیم دورمبتدی آموزش پرواز با پارگلایدر را مطالعه و آغاز بفرمایید ، از نظر ما دوره های مبتدی و مقدماتی آموزش پرواز با پارگلایدر به نوعی پیشنیاز واجب برای کسانی هست که برای اولین بار میخواهند وارد دوره آموزشی پرواز با پاراموتور بشوند 

دوره آموزشی مبتدی پاراموتور  ( PPG BeginnerTraining Course )

مسیر آموزش :

این دوره  آموزشی برای آندسته از افرادی که علاقمند به پرواز با سبکترین و ساده ترین وسیله پروازی موتوردار میباشند طراحی شده و با کسب دانش و مهارت لازم در انتهای دوره آموزشی فوق خواهند توانست از سطح زمین ( AGL ) تحت نظر مستقیم مربی آموزشگاه Take off و پرواز نمایند و بعد از هدایت و گشت زنی در منطقه پرواز خود را به پایان رسانند و Landing نمایند  و اصطلاحا Solo شوند.برای آنکه متقاضی خلبانی به این مرحله برسد دوره  آموزشی شامل : 12 ساعت آموزش تئوری ( Ground School ) بر اساس syllabus PPG Beginner برگزار خواهد شد و 7 جلسه آموزش عملی ( Practice ) خواهد بود.

توضیحات دوره ( Course Description )

متقاضیان پس از کسب دانش و اطلاعات لازم پس از گذراندن 3 جلسه کلاس تئوری ( Ground School ) آماده به انجام حرکات و تمرینات عملی (Practice) بر روی سطح صاف و تحت نظر مستقیم مربی آموزشگاه خواهند شد. مطمئنا پرواز با پاراگلایدر و گذراندن دوره های آموزشی Beginner & Novice برای بهتر گذراندن این دوره آموزشی بسیار مفید میباشد. با به نمایش دادن چگونگی انجام پرواز در روز اول تمرینات عملی توسط مربی و کسب مهارت لازم برای چگونگی انجام پرواز , نوبت تمرین عملی متقاضیان خواهد شد ,  که شامل مراحل ذیل میباشد:

تمرین بروی سطح صاف و نحوه اتصال :

  • حضوردائم در کلاسها و توجه به آموزشهای اولیه تئوری ( Basic GroundSchool ).
  • آشنائی و نحوه اتصال و آماده کردن  پاراموتور ( Assembly ).
  • پهن کردن و چک قبل از اتصال کانوپی ( Canopy ) به هارنس و موتور ( Preflight ).
  • نحوه استارت زدن  ( Starting ).
  • نحوه استفاده از تراتل و خاموش کردن موتور ( Throttle control & Power cutoff ).
  • بنزین ، روغن و ترکیب ( Fuel/Oil Mixing ).
  • تعمیرات و نگهداری ( Maintenance) .
  • حمل و نقل و نحوه نگهداری ( Transporting & Storage ).
  • یادآوری و تصویر گرایی ( Visualization or Imaging ) به پرواز در آوردن و هدایت وسیله پروازی در مسیر مورد نظر.
  • یاد گیری چگونگی اتصال کانوپی به هارنس , کنترل رایزرها و لاینها که بدون مشکل باشد و در صورت عیب , رفع ایرادهای ممکنه ( Trouble Shooting ) .
  • آمادگی و اجرای مرحله Inflation و دویدن به سمت بادنما ( Wind Sock ) و نقطه نشانی ( check point ).
  • کنترل پاندولی کانوپی در مرحله لانچ فوروارد و ریورز با موتور خاموش/روشن (Launch Power Off/On ).
  • کنترل جهت و سمت حرکت ( Directional Control ).
  • دویدن سریع و آرام از شروع تا مرحله پرواز ( Take Off ).
  • کنترل و حفظ Air Speed در بادهای متغیر.
  • پرواز مستقیم و یکنواخت ( Straight & level Flight ).
  • Landing آرام و ایمن , بر روی پا  و درون باد و Flare Out.
  • جمع کردن و بسته بندی وسایل پروازی ( Disassembly )
  • نحوه مواظبت از وسایل Airmanship , Attitude
  • بررسی و کنترل هواشناسی و ترافیک هوایی برای اجرای پروازی Safe و Fun
  • امتحان کتبی توسط کامپیوتر و قبولی در امتحان با  80% نمره.

کلیه لوازم پروازی مورد تایید آموزشگاه شامل : پاراموتور , کانوپی , هارنس , کلاه , رادیو توسط آموزشگاه ارائه میگردد و لوازمی را که هنرجو لازم است بهمراه داشته باشد شامل : لباس آستین بلند , پوتین مناسب پرواز , دستکش  .ضمن آنکه رفت و آمد مربی بعهده هنرجویان میباشد.

توجه ( Attention )

لازم بذکر است که  لوازم پروازی بر اساس میزان مهارت و وزن هنرجویان به آنان ارائه میشود و خواهشمندیم بر اساس مهارت پروازی تحت نظر مستقیم  مربی پرواز نمایید.

سرعت باد یکنواخت 12 کیلومتر در ساعت در کلیه مراحل آموزشی با انحراف 20 درجه  توصیه میشود و همچنین موانع موجود میبایست با زاویه 60 درجه از مسیر پرواز باشد.

همچنین لازم است سایت پروازی بر اساس مهارت پروازی شما انتخاب شده باشد.

مشاوره تلفنی